הבריחה מרוסיה: 90 מיליון שקלים יוקצו לקליטת עלייה

צבי טסלר No Comments on הבריחה מרוסיה: 90 מיליון שקלים יוקצו לקליטת עלייה

שר האוצר, אביגדור ליברמן ושרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה יביאו בישיבת הממשלה הקרובה תוכנית רחבה בהיקף של 90 מיליון ש"ח לקליטתם של היהודים וזכאי שבות המגיעים מרוסיה למדינת ישראל.

צילום: Nati Shohat/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר ושרת העלייה והקליטה בתיאום עם רה"מ סיכמו היום (ד') כי בישיבת הממשלה הקרובה תעלה לאישור הממשלה תוכנית לקליטת יהודים וזכאי שבות מרוסיה. עקב התפתחויות האחרונות ברוסיה מגיעים בימים אלו אלפי מועמדי עלייה, זכאי חוק שבות המעוניינים להסדיר את מעמדם בישראל כעולים חדשים.

לפי ההצעה שמביאים השרים, עד לבירור זכאותם לעלייה מתוקף חוק השבות, אותם אנשים יקבלו באופן זמני את כלל הזכויות להם זכאים העולים לרבות סל קליטה ודמי קיום, זאת על בסיס ניסיון גלי העלייה הקודמים במהלכם הוכח שרוב מוחלט (מעל 90%) אכן התבררו כזכאים.

בנוסף התוכנית צפויה לתת מענה הוליסטי במגוון תחומים ובהם פתרונות דיור, שילוב בתעסוקה, בריאות, חינוך ועוד. משרד האוצר יעמיד לצורך העניין 90 מליון שקלים באופן מיידי, יעקוב אחר ההתפתחויות ויקצה משאבים נוספים בהתאם לצורך.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "מדינת ישראל עושה כל מאמץ על מנת להביא ארצה כמה שיותר עולים. משרד האוצר בראשותי לא יחסוך שום משאב בכדי לאפשר את עלייתם לישראל של כל האנשים הזכאים שרוצים בכך ותשקיע בהליך קליטה איכותי ויעיל. העלייה היא נכס אסטרטגי של המדינה ומנוף צמיחה אדיר ואנחנו מחוייבים לעודד אותה ולהשקיע בה".

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה: "מדינת ישראל מהווה בית בטוח ומוגן עבור כל יהודי העולם וכך גם ליהודי רוסיה. אנו נוודא כי כלל העולים מרוסיה אשר עולים בנסיבות מורכבות יקבלו את המעטפת ההוליסטית והראויה להשתלבות מיטבית בחברה הישראלית. אני מברכת את שר האוצר על שיתוף הפעולה וקידום התוכנית אשר רואה עין בעין איתי את הדחיפות בהיערכות ממשלת ישראל לסייע לעולים החדשים"



0 תגובות